Application procedure PIECE

Students with French diploma should apply from April 21st 2019 to June 21st 2019 « via le site de l’Espé »

For more information, please contact : veronique.parisot@u-bourgogne.fr

Candidates who have the nationality of European Union countries, European Economic Area countries or Swiss confederation:

  • Apply via UBFC application portal
  • Opening date :     14th February 2019
  • Deadline :              21st June 2019

Candidates who have the nationality of countries OUTSIDE the European Union, European Economic Area and Swiss confederation AND who live in one of the following countries with a Campus France office:

Algeria, Argentina, Benin, Brazil, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Chile, China, Colombia, Comoros, Democratic Republic of the Congo, Djibouti, Egypt, Gabon, India, Indonesia, Iran, Ivory Coast, Japan, Kuwait, Lebanon, Madagascar, Mali, Mauritania, Mauritius, Mexico, Morocco, Peru, Republic of the Congo, Republic of Guinea (Guinea-Conakry), Russia, Senegal, Singapore, South Korea, Syria, Taiwan, Togo, Tunisia, Turkey, USA, Vietnam.

  • Apply via UBFC application portal
  • Opening date :     14th February 2019
  • Deadline :              21st June 2019

If you receive an official notification of acceptance you must create an account on your country of residence’s Campus France website and complete their files from the tab « Je suis accepté » or « I am accepted » and apply for a visa . Download here the guide with the instructions for Campus France procedure to follow.

Candidates from all other countries:

  • Apply via UBFC application portal
  • Opening date :     14th February 2019
  • Deadline :              21st June 2019
  • Responsable juridiques et administration générale : Emmanuel PARIS / emmanuel.paris@ubfc.fr
  • Assistante direction générale des services et administration générale : Jennifer RUBIS / jennifer.rubis@ubfc.fr / 03 63 08 26 95

  • Responsable des ressources humaines : Séverine BILON / rh@ubfc.fr
  • Chargée des ressources humaines (contrats/rémunération/carrières) : Sylvie CUCHE / rh@ubfc.fr / 03 63 08 26 38
  • Gestionnaire ressources humaines (Gestion du temps/ Formation/Gestion administrative des recrutements) : Mahdya DEBAYLE / rh@ubfc.fr / 03 63 08 26 88
  • Adjointe en gestion administrative : Saïda CUGNOT / rh@ubfc.fr / 03 63 08 26 52
  • Directeur du service informatique et numérique : Jocelyn LEVREY
  • Chef de projet IT : Nicolas ARNAUD / nicolas.arnaud@ubfc.fr

Techniciens informatique et numérique :

  • Directrice des affaires financières : Véronique BOURHIS / finances@ubfc.fr / 03 63 08 26 42

Suivi des projets de recherche

Budgets et contrôle de gestion

Gestion des commandes

ISITE-BFC et missions

Recettes et amortissement

Agence comptable

  • Agent comptable : Éric ROBERT
  • Gestionnaire comptable : Tanja DUCRET / tanja.ducret@ubfc.fr / 03 63 08 26 91
 
  • Directrice du service Recherche & projets structurants : Claudia LAOU-HUEN / claudia.laou-huen@ubfc.fr / 03 63 08 26 84
    Référente des Pôles thématiques UBFC et montage de projets PIA

Projets de recherche

  • Chargée de projets de recherche : Réjane ABBADI / rejane.abbadi@ubfc.fr / 03 63 08 23 03
    (suivi administratif ANR et H2020, montage FEDER)

ISITE-BFC

EIPHI-BFC
 

RITM-BFC

Plateforme Nationale pour la Recherche sur la fin de vie

Pôle fédératif de recherche et de formation en santé publique Bourgogne-Franche-Comté

  • Directrice du Pôle fédératif de recherche et de formation en santé publique Bourgogne-Franche-Comté : Hélène CLEAU-ANDRE / helene.cleau-andre@ubfc.fr / 03 81 66 55 75
  • Directrice du service Formation & insertion professionnelle : Stéphanie THOMAS / stephanie.thomas@ubfc.fr / 03 63 08 26 76
  • Assistante des services Formation & insertion professionnelle : Sophie PACI /  sophie.paci@univ-fcomte.fr / 03 63 08 26 59
Promotion et internationalisation des formations
PEPITE-BFC
POLYTECHNICUM

Mission doctorale

  • Coordinatrice des études doctorales : Pauline BERGER / pauline.berger@ubfc.fr/ 03 63 08 26 41
  • Gestionnaire des formations doctorales : Emilie FAIVRE / emilie.faivre@ubfc.fr/ 03 63 08 26 46
  • Bureau administratif des études doctorales site Besançon : Marine AUGÉ / marine.auge@ubfc.fr/ 03 63 08 26 94
  • Chargée de valorisation du doctorat et de l’insertion professionnelle des doctorants : Candice CHAILLOU /candice.chaillou@ubfc.fr/ 03 63 08 26 96

Masters UBFC

 

Vie étudiante

  • Chargée de coordination du scéma directeur de la vie étudiante : Adeline LEVITTE / adeline.levitte@ubfc.fr / 03 63 08 26 79

BUREAU ADMINISTRATIF – missions administratives de campus, support administratif aux Écoles Doctorales

Site Besançon

Site Belfort
  • Caroline DELAMARCHE /
Site Dijon
 
ÉCOLES DOCTORALES – Secrétariat
 
 
ED Sciences pour l’ingénieur et microtechniques (SPIM)

ED Environnement Santé (ES)

ED Carnot-Pasteur (CP)

ED Droit, Gestion, sciences Economiques et Politiques (DGEP) – ED Lettres, Communication, Langues, Art (LECLA) – ED Sociétés, Espaces, Pratiques, Temps (SEPT)

Besançon :

Belfort-Montbéliard :

Dijon :